Faaborg Børnebilledskole

Faaborg Børnebilledskole er Danmarks ældste børnebilledskole.
Den blev grundlagt i 1983 og har i dag børn på 8 hold. Det er en grundlæggende holdning, at Billedskolen skal være dér, hvor børnene er. Dette betyder, at der i år er hold i Svanninge, Hillerslev, Årslev, Brobyværk og fire hold i Faaborg. Børnebilledskolen benytter lokaler i folkeskolerne i Svanninge, Årslev, Brobyværk og Hjemly friskole i Hillerslev, mens vi er så heldige at have vores egne lokaler i Byskolen i Faaborg.
Undervisningen foregår efter skoletid, og det koster kr. 800, for 40 timers undervisning og materialer.
Lærere på holdene er dels kunstnere fra Faaborgegnen, dels lærere med billedkunst som liniefag.
Undervisningen er meget alsidig. Naturligvis er der en grundlæggende pædagogisk holdning i Børnebilledskolen, men som ved al anden form for undervisning er det i høj grad op til den enkelte lærer selv at planlægge sin undervisning.
Faaborg Børnebilledskole har som sit primære mål: Ved undervisning af børn i Faaborg og omegn, at udvikle deres evner og lyst til at give billedmæssigt udtryk for oplevelser og forestillinger og derigennem at fremme en alsidig og harmonisk udvikling hos dem.

Mobirise web builder - Click for more